Luigiho srdce alebo poprava tupým mečom

Luigiho srdce perexV stredu 14. 3. 2012 o 19 hod. Vás pozývame na divadelné spracovanie príbehu amerického gangstra talianskeho pôvodu Luigiho v podaní hercov VŠMÚ, medzi ktorými sa predstaví aj Rimavskosoboťan Cyril Žolnír. Predstavenie Luigiho srdce alebo poprava tupým mečom je príbehom, ktorý sa na prvý pohľad zdá ako komédia a paradox života, končí tragédiou – smrťou Luigiho. Vstupné: 4€ dospelí / študenti a dôchodcovia 2€.

Predstavenie Luigiho srdce alebo poprava tupým mečom zobrazuje bezohľadný konkurenčný zápas medzi predstaviteľmi skomercializovanej, konzumnej spoločnosti, odhaľujúci obludné rozmery egoizmu a cynizmu.

Réžia: Vanda Ovečková
Úprava a dramaturgia: Veronika Imrichová
Scéna a kostýmy: Ľudmila Bubánová, Veronika Gaplovská
Hudba: Emil Smoliga
Hrajú: Michal Thomasy, Cyril Žolnír, Andrej Sisák, Tajna Persic, Jana Kovalčíková, Lukáš Pelč, Miriam Ryšavá / Lýdia Petrušová

Fotogaléria:
http://www.arteatro.sk/foto-luigiho-srdce

Washington Post: Mimoriadne vydanie! Senzačný prípad Luigiho Lombardiho!
New York Times: Posledné želanie na smrť odsúdeného gangstra!
Toronto Star: Luigi Lombardi daroval svoje srdce americkej vede!
USA Today: Advokát Benny Mc. Loud odhaľuje barbarský pokus!
National Post: Búrlivé protesty! Amerika drží palce Luigimu!
Los Angeles Times: Jeho srdce sa stalo srdcom tejto zeme!
Daily Mirror: Energický protest Vatikánu!

Bratislavské divadlo ARTEATRO dáva priestor mladým, začínajúcim hercom, režisérom, dramaturgom, výtvarníkom, hudobníkom ako aj stáliciam slovenskej umeleckej scény. Na javisku sa stretávajú študenti herectva, čerství absolventi s osobnosťami ako Mária Kráľovičová, Juraj Slezáček, Karol Čálik, Oldo Hlaváček, Robert Roth a s mnohými ďalšími.
Buffonáda je divadelná fraška,  spôsob hereckého prejavu so sklonom ku preháňaniu, s grotesknou štylizáciou a dynamikou, používaný cirkusovými klaunami a divadelnými komikmi.

Ivan Bukovčan bol slovenský publicista, dramatik a scenárista.
Vyštudoval gymnázium v Prešove a neskôr v Prahe. V rokoch 1940 – 1944 študoval na právnickej fakulte v Bratislave. V dobe stredoškolských štúdií v Prahe navštevoval divadelné predstavenia E. F. Buriana, Voskovca a Wericha, čo ovplyvnilo jeho vzťah ku divadlu a filmu. V rokoch 1945 – 47 bol novinárom, od roku 1948 až do konca života dramaturgom Slovenského filmu.
Jeho prvá hra Surovô drevo o živote rázovitých drevorubačov nesie známky schématizmu a ideologickej tendencie 50. rokov. Historická komédia Diablova nevesta je situovaná do Trnavy 18. storočia o súdnom procese s dievčinou obvinenou z čarodejníctva. V hre Hľadanie v oblakoch zosmiešňuje malomeštiactvo, pokrytectvo a neduhy vtedajšej socialistickej morálky.
V Bukovčanovej tvorbe 60. rokov sa stále viac objavuje snaha zúčtovať s minulosťou, zobraziť zlyhanie jednotlivca a jeho mravnú zodpovednosť za konanie v minulosti. Využíva prostriedky a postupy divadla absurdity, existencialisticky ladených hier a vytvára  psychologicky prepracované charaktery. Medzi hlavné témy patrí problematika stroskotania ľudských ideálov a to, ako sa človek zachová v ťažkých životných situáciách (Pštrosí večierok, Kým kohút nezaspieva, Zažeň vlka!).
Ďalšie drámy sa už vyznačujú žánrovou rôznorodosťou: Takmer božský omyl – komédia scifi námet, Luigiho srdce alebo Poprava tupým mečom – postavy v štýle americkej buffonády, Fatamorgána, v ktorej sa autor zamýšľa nad etickými a morálnymi aspektmi vedecko – technického pokroku. Veľmi známe sú jeho scenáre k filmom Medená veža, Orlie pierko a Stratená dolina.

Komentáre

Komentáre sú uzavreté.